Namn: David Tudén
Vilken skola/utbildning går du nu? Wiks folkhögskola, musiklinjen
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Vidare förståelse för vikten av att föra analytisk granskning, både före och efter den kreativa processen samt sammankopplandet av musik och visuell konst vilka jag betraktar som väldigt snarlika processer mycket tack var mitt år på konstlinjen på sigtuna folkhögskola.
Namn: Mikael Lindahl
Vilken skola/utbildning går du nu? Mejan (Konsthögskolan i Stockholm)
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Att arbeta självständigt.
Namn: Johan Larsson
Vilken skola/utbildning går du nu? Gerlesborgsskolan i Stockholm
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Den som är mest i ateljén kommer längst.
Namn: Emilia Larsson
Vilken skola/utbildning går du nu? Har gått kulturentreprenörskapsprogrammet (Uppsala Universitet) med konstvetenskap. Samt Curatorutbildningen på Stockholms Universitet. Arbetar nu på Botkyrka Konsthall.
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Absolut! Hittade mitt "kall" med konstvetenskap samt hittade tillbaka till mig själv, det vare n skön övergång mellan gymnasiet och Universitetet som passade perfekt.
Namn: Malin Trilkott
Vilken skola/utbildning går du nu? Gerlesborgsskolan i Stockholm
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Konstteori - med fördjupningen av Modernismen. Alla krokiövningar har också varit grymma. Jag har lärt mig att snacka om mina verk och vad jag gör. Att vara konstruktiv. Att det kan vara högt i tak. Att jag kan, och har något att komma med. Jag har läst mig att förverkliga mina idéer.
Namn: Ingrid
Vilken skola/utbildning går du nu? Gerlesborgsskolan i Stockholm
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Att prata om egna och andras grejer, vara öppen för att testa på och våga göra "konstiga och dåliga" grejer och att jobba mycket ihop med andra, göra samarbeten och hjälpa varandra.
Namn: Hans Andersson
Vilken skola/utbildning går du nu? Yrkeshögskolan för Fotografi i Göteborg
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Att kunna planera sin egen tid. Att kämpa på - trots allt!
Namn: Adina Almén
Vilken skola/utbildning går du nu? Har gått ut Textil-Kläder- Formgivning på Stenebyskolan.
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Självständigt arbete, planering av egna projekt.
Namn: Sabina
Vilken skola/utbildning går du nu? Föräldraledig, börjar på Konstfacks bildlärarprogram hösten 2012.
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Kommunikation mellan elev och lärare.
Namn: Linnea Österroos
Vilken skola/utbildning går du nu? Stockholms Universitet, lärare 1-3.
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Livserfarenhet! Ni är bäst!
Namn: Emelie Åstrand
Vilken skola/utbildning går du nu? Linköpings Universitet, grafisk design o kommunikation.
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Allt; kreativiteten. Tänket, kunna ta sig ett steg längre. Liksom grunden för hur jag är/tänker/arbetar.
Namn: Jossan
Vilken skola/utbildning går du nu? Gerlesborgsskolan i Stockholm
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? Definiera vad en vill göra, lära sig prata om det samt att prata om konst konstruktivt, diskutera & genomföra. Mixat med mer klassiska övningar, som kroki.
Namn: Frans Ganneby
Vilken skola/utbildning går du nu? Målerilinjen på Konstskolan Idun Lovén
Är det något speciellt du fick med dig/lärde dig här på Konstlinjen, som du har haft nytta av sen? En medvetenhet och ett intresse för samtidskonsten. Det är viktigt att inte förlora sig i det förflutna eftersom det då blir svårt att vara relevant som konstnär i dag.